Asterix Wiki
Advertisement

Egipt (fr. Égypte, ang. Egypt, łac. Aegyptus) jest monarchią położoną w północno-wschodniej Afryce, wokół Nilu. W niektórych komiksach jest przedstawiany jako niepodległe państwo, zależne częściowo od Rzymu, tak jak było w tym czasie w rzeczywistości; innym razem, zwłaszcza na mapach, jest traktowany jak rzymska prowincja. Stolicą Egiptu obecnie jest Aleksandria. Od samych początków istnienia był on rządzony przez monarchów zwanych faraonami, a obecnie ten tytuł należy do królowej Kleopatry.

Historia[]

Około 2000 lat p.n.e. trzech faraonów kazało sobie wybudować piramidy w Gizie, w tym Wielką Piramidę, uznaną później za jeden z siedmiu cudów świata, oraz Sfinksa. W przeszłości został wybudowany również kompleks świątynny w Luksorze.

W nieznanych okolicznościach, obecna królowa Egiptu, Kleopatra, poznała Cezara i zaczęli żyć w nieoficjalnym związku, a Egipt powoli zaczynał znajdować się pod wpływem Rzymu.

W trakcie pobytu w Gizie, Obeliks wspiął się na głowę Sfinksa i przypadkiem odłamał mu nos. Razem z Asteriksem postanowili go zakopać w miejscu gdzie upadł, jednak mimo to, nikt nigdy już go nie odnalazł.

W odległej przyszłości, w Egipcie został wybudowany kanał wodny, łączący Morze Czerwone z Morzem Śródziemnym, zwany Kanałem Sueskim.

Advertisement