ΑστερίξWiki
Advertisement

Το Χρυσό Δρεπάνι είναι το δεύτερο τεύχος της σειράς κόμικς Αστερίξ. Δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά σε μέρη στα τεύχη 42 εώς 74 του Γαλλικού περιοδικού Pilote.

Περίληψη[]

Ο Αστερίξ και ο Οβελίξ πηγαίνουν στην Λουτέτια για να αγοράσουν ένα χρυσό δρεπάνι για τον Πανοραμίξ. Εκεί, όμως, μαθαίνουν ότι ο κατασκευαστής δρεπανιών, ο Ταλεντίξ έχει απαχθεί από λαθρέμπορους, και πρέπει να τον σώσουν.

Πλοκή[]

Είναι μια συνηθισμένη μέρα στο γνωστό μας Γαλατικό Χωριό, όταν ο δρυΐδης Πανοραμίξ αρχίζει να φωνάζει ξαφνικά. Ο λόγος είναι το ότι έχει σπάσει το χρυσό του δρεπάνι, το οποίο δίνει στο γκι τη μαγική του δύναμη. Το χειρότερο είναι ότι πλησιάζει το συνέδριο στο δάσος των Καρνούτων, όπου συναντιούνται οι δρυΐδες, και δεν μπορεί να πάει χωρίς χρυσό δρεπάνι. Ο Αστερίξ προτείνει να αγοράσει ένα νέο δρεπάνι, αλλά ο Πανοραμίξ λέει ότι τα καλύτερα τα πουλάει ο έμπορος Ταλεντίξ που ζει στη Λουτέτια (Παρίσι).

Ο Αστερίξ τότε λέει στον δρυΐδη πως θα πάει αυτός εκεί για να πάρει το δρεπάνι. Αυτός αρνείται αρχικά επειδή ο δρόμος είναι επικίνδυνος, αλλά τελικά δέχεται. Ο Οβελίξ ανακοινώνει πως θα πάει και αυτός, γιατί ο Ταλεντίξ είναι ξάδερφός του. Αφού παίρνουν άδεια από τον Μαζεστίξ και αποφεύγουν το αποχαιρετιστήριο τραγούδι του Κακοφωνίξ, οι δύο φίλοι ξεκινούν το ταξίδι τους. Μετά από μια μικρή μάχη με κάτι ληστές, οι Γαλάτες σταματάνε στο πανδοχείο του Μετανιωμένου Βαρβάρου, όπου ένας ξένος τους προειδοποιεί πως η Λουτέτια είναι μια επικίνδυνη πόλη.

Μετά από ένα μεγάλο ταξίδι, φθάνουν στη Λουτέτια, όπου ρωτάνε έναν ψαρά για το σπίτι του Ταλεντίξ. Κάνεις δεν απαντάει, όμως όταν αυτοί χτυπούν τη πόρτα, και ένας γείτονας τους συμβουλεύει να μη μείνουν άλλο εκεί. Αυτοί φεύγουν, και αποφασίζουν να ρωτήσουν έναν Αρβέρνιο που έχει μια ταβέρνα για πληροφορίες. Αυτός όμως, μόλις ακούει το όνομα του Ταλεντίξ, κλείνει αμέσως το μαγαζί και διώχνει τους Γαλάτες. Όταν αυτοί φεύγουν, πηγαίνει σε έναν μυστήριο τύπο και του λέει ότι δύο Γαλάτες έψαχναν για τον Ταλεντίξ. Αυτός του δίνει μερικά κέρματα και του λέει να μη πει τίποτα σε κανέναν.

Με τις πληροφορίες του Αρβέρνιου, ο άνθρωπος αυτός βρίσκει τον Αστερίξ και τον Οβελίξ. Συστήνεται ως Μπραβίξ, και τους ρωτάει για ποιο λόγο βρίσκονται στη Λουτέτια. Μόλις αυτοί αναφέρουν τον Ταλεντίξ, εκείνος τους λέει πως έφυγε από τη πόλη όταν πήρε σύνταξη, αλλά μπορεί αυτός να τους βρει δρεπάνια. Τους πηγαίνει σε ένα μπαρ, όπου τους δείχνει τον ιδιοκτήτη του, τον Νονίξ. Αυτός του λέει πως θα τους δώσει ένα δρεπάνι για 3000 χρυσά νομίσματα, αλλά ο Αστερίξ εξαγριώνεται γιατί κανονικά κοστίζουν μόνο 100. Ο Νονίξ εξηγεί πως η τιμή έχει ανέβει λόγο του συνεδρίου στο δάσος των Καρνούτων, προσβάλλοντας τον Αστερίξ.

Μετά αρχίζει ένας καβγάς στο μαγαζί, αλλά έρχεται μια Ρωμαϊκή περίπολος που φέρνει τους Γαλάτες στον εκατόνταρχο της. Ο Αστερίξ και ο εκατόνταρχος αρχίζουν να φωνάζουν, και αυτό προκαλεί τη περιέργεια του επάρχου Γκράκχους Βαρεμάριους, ο οποίος ζητάει να μάθει τι συμβαίνει. Μετά από μια εξήγηση, ο έπαρχος αφήνει τους Γαλάτες να φύγουν, γιατί του προκαλούν πλήξη, και αναφέρει κάτι για λαθρεμπόριο δρεπανιών. Ο Αστερίξ ρωτάει τον εκατόνταρχο περί τίνος πρόκειται, και αυτός εξηγεί πως τα δρεπάνια βρίσκονται πια μόνο σε λαθρέμπορους, μετά την εξαφάνιση του Ταλεντίξ, τον οποίο υποθέτει ότι έχουν απαγάγει ή σκοτώσει.

Οι Γαλάτες τότε, αποφασίζουν να πάνε στο σπίτι του Ταλεντίξ για να βρουν κανένα στοιχείο. Εκεί παρατηρούν ότι λείπουν όλα τα σύνεργά του για τη δημιουργία δρεπανιών, κάτι που αποτελεί σημάδι ότι τον έχουν απαγάγει, δηλαδή ζει ακόμα. Αποφασίζουν να αρχίσουν την έρευνα ρωτώντας τον Αρβέρνιο μερικές ερωτήσεις, αφού συμπεριφέρθηκε πολύ παράξενα όταν ανέφεραν τον Ταλεντίξ. Βρίσκουν όμως, ότι έχει πουλήσει το μαγαζί του σε έναν κάτοικο της Μασσαλίας, ο οποίος τους πληροφορεί ότι ο προηγούμενος κάτοικος έφυγε για τη Ζεργκοβία με μια βοϊδάμαξα λίγη ώρα πριν. Οι Γαλάτες πάνε στη Ρωμαϊκή οδό που οδηγεί στη Ζεργκοβία, και βρίσκουν τον Αρβέρνιο εύκολα, αφού τα βόδια του είναι αργά.

Δρεπάνι1

Ο Αρβέρνιος λέει ότι είχε δει τους απαγωγείς του Ταλεντίξ, που ήθελαν να τον πάρουν μαζί τους, αλλά ο Μπραβίξ τον άφησε να φύγει με τον όρο να τον ενημερώνει αν κάποιος ζητήσει τον Ταλεντίξ. Ο Αρβέρνιος τους δίνει τη διεύθυνση του Μπραβίξ, αλλά εκεί Ο Αστερίξ και ο Οβελίξ δε βρίσκουν τίποτα ύποπτο. Οι Ρωμαίοι τους βλέπουν να καταστρέφουν το σπίτι ψάχνοντας, και τους στέλνουν στη φυλακή, όπου ένας μεθυσμένος κρατούμενος τους λέει ότι είχε ακούσει τον Νονίξ και τον Μπραβίξ να δίνουν ραντεβού κάτω από ένα ντολμέν. Έπειτα, οι Γαλάτες δραπετεύουν, και αρχίζουν να παλεύουν με τους λεγεωνάριους που προσπαθούν να τους σταματήσουν, αλλά ο Γκράκχους Βαρεμάριους του αφήνει και πάλι ελεύθερους, γιατί το συμβάν αυτό τον διασκέδασε.

Αυτοί πηγαίνουν σε έναν ξεναγό, μαθαίνουν πως υπάρχει ένα ντολμέν στη Λουτέτια κάτω μέσα στο κοντινό δάσος. Αφού συναντάνε λύκους και έναν ληστή, όμως, αρχίζει να βρέχει και η ορατότητα πέφτει τελείως. Όταν η βροχή σταματάει, οι Γαλάτες συνειδητοποιούν ότι βρίσκονται κάτω από το ντολμέν, και αποφασίζουν να σκαρφαλώσουν πάνω στη διπλανή βελανιδιά, μήπως έρθει κανείς. Πράγματι, το πρωί εμφανίζεται ο Μπραβίξ, αλλά ο Αστερίξ αποσπάται από έναν τσακωμό με τον Οβελίξ, και εκπλήσσεται όταν δε βλέπει τον Μπραβίξ μόλις γυρίζει το κεφάλι του πίσω. Μετά από λίγο ψάξιμο, όμως, βρίσκουν μια μυστική καταπακτή, κάτω από την οποία, υπάρχει η βάση του λαθρεμπορίου των δρεπανιών.

Εκεί, βρίσκουν ένα σωρό δρεπάνια, αλλά τους επιτίθονται όλα τα μέλη του λαθρεμπορίου, με αρχηγό τον Νονίξ, ο οποίος καταφέρνει να ξεφύγει στη μάχη. Μετά από αυτήν, οι Γαλάτες διώχνουν όλους εκτός από τον Μπραβίξ, ο οποίος τους λέει πως το υπόγειο όπου βρίσκονται δεν είναι παρά η αποθήκη των δρεπανιών, και ότι ο Ταλεντίξ είναι αιχμάλωτος του Μεγάλου Αφεντικού, του μόνου στο λαθρεμπόριο δρεπανιών με υψηλότερη θέση από τον Νονίξ. Οι Γαλάτες βγαίνουν από την αποθήκη, κλειδώνοντας τη πόρτα της με ένα μενίρ από το ντολμέν. Πίσω στη πόλη, βρίσκουν τον Νονίξ να αγοράζει ένα φιλέτο για να σταματήσει το πόνο, και αρχίζει ένα κυνηγητό, το οποίο σταματά μια Ρωμαϊκή περίπολος που συλλαμβάνει τους Γαλάτες και πάλι, αφήνοντας τον Νονίξ να δραπετεύσει.

Δρεπάνι2

Στη φυλακή, ο Αστερίξ συναντάει τον ίδιο μεθυσμένο κρατούμενο από τη προηγούμενη φορά, ο οποίος του δίνει λίγο Μαγικό Ζωμό από το φλασκί του, με αντάλλαγμα "μια γουλιά" από αυτόν. Αφού δραπετεύει και ο Οβελίξ με μικρή προσπάθεια, οι Γαλάτες πηγαίνουν στο δωμάτιο του έπαρχου, όπου ανακαλύπτουν προς μεγάλη τους έκπληξη, τον Νονίξ μαζί με αυτόν. Ο Βαρεμάριους μάλιστα ομολογεί ότι άρχισε την ιστορία με τον λαθρεμπόριο για να ξεδώσει, καθώς και για το χρυσάφι. Οι Γαλάτες, έπειτα, βρίσκουν τον Ταλεντίξ στα υπόγεια του ανακτόρου του έπαρχου, και αυτός ελευθερώνεται από τον εκατόνταρχο της Λουτέτια, ο οποίος συλλαμβάνει τον Βαρεμάριους και τον Νονίξ.

Αφού, ελευθερώνουν τον Μπραβίξ και παίρνουν τα δρεπάνια πίσω, πηγαίνουν τον Ταλεντίξ στο σπίτι του, και αυτός τους χαρίζει το καλύτερό του δρεπάνι. Έπειτα, οι Γαλάτες, μετά από ένα μεγάλο ταξίδι, φθάνουν πίσω στο χωριό τους, όπου γίνεται το συνηθισμένο τσιμπούσι.

Επιπλέον Πληροφορίες[]

  • Αυτό το τεύχος είναι η πρώτη φορά που ο Οβελίξ παίζει κύριο ρόλο σε μια ιστορία. Είναι επίσης το πρώτο τεύχος που διαδραματίζεται μακριά από το χωριό
Τεύχη Αστερίξ
Γκοσίνι και Ουντέρζο: Αστερίξ ο ΓαλάτηςΤο Χρυσό ΔρεπάνιΟ Αστερίξ και οι ΓότθοιΟ Αστερίξ ΜονομάχοςΟ Γύρος της ΓαλατίαςΟ Αστερίξ και η ΚλεοπάτραΟ Αγώνας των ΑρχηγώνΟ Αστερίξ στους ΒρετανούςΟ Αστερίξ και οι ΝορμανδοίΟ Αστερίξ ΛεγεωνάριοςΗ Ασπίδα της ΑρβέρνηςΟ Αστερίξ στους Ολυμπιακούς ΑγώνεςΟ Αστερίξ και η ΧύτραΟ Αστερίξ στην ΙσπανίαΗ ΔιχόνοιαΟ Αστερίξ στους ΕλβετούςΗ Κατοικία των ΘεώνΟι Δάφνες του ΚαίσαραΟ ΜάντηςΟ Αστερίξ στη ΚορσικήΤο Δώρο του ΚαίσαραΤο Μεγάλο ΤαξίδιΟι 12 Άθλοι του ΑστερίξΟβελίξ και ΣίαΟ Αστερίξ στους ΒέλγουςΟ Αστερίξ και η Επιστροφή των ΓαλατώνΤα Γενέθλια των Αστερίξ και Οβελίξ - Η Χρυσή Βίβλος
Μόνο Ουντέρζο: Η Μεγάλη ΤάφροςΗ Οδύσσεια του ΑστερίξΟ Γιός του ΑστερίξΟ Αστερίξ και η ΧαλαλίμαΡόδο και ΞίφοςΗ Γαλέρα του ΟβελίξΟ Αστερίξ και η ΛατραβιάταΚαι ο Ουρανός Έπεσε στο Κεφάλι τους
Τζιν-Γβες Φέρρι και Ντίντιερ Κόνραντ Ο Αστερίξ στους ΠίκτουςΟ Πάπυρος του ΚαίσαραΟ Αστερίξ και ο ΥπεριταλικόςΗ Κόρη του Βερσινζετορίξ
Advertisement