ΑστερίξWiki
Advertisement
Πανοραμίξ, ο σεβάσμιος δρυΐδης του χωριού. Κόβει γκι και παρασκευάζει μαγικά φίλτρα. Η μεγαλύτερη επιτυχία του είναι ο μαγικός ζωμός που χαρίζει υπεράνθρωπη δύναμη σε όποιον τον πιεί. Αλλά ο Πανοραμίξ κρατάει σε εφεδρεία και άλλες συνταγές...

Ο Πανοραμίξ είναι ένας φανταστικός χαρακτήρας που δημιούργησαν οι Ρενέ Γκοσίνι και Αλμπέρ Ουντέρζο. Είναι ένας από τους βασικότερους χαρακτήρες της σειράς κόμικς Αστερίξ.

Βιογραφία[]

Είναι άγνωστο το που ή πότε γεννήθηκε ο Πανοραμίξ ή το πως πέρασε τα νεανικά του χρόνια. Με δεδομένο το πως λειτουργεί η δρυϊδική κοινότητα στο κόσμο του Αστερίξ, είναι σίγουρο πως έχει περάσει κάποτε τις εξετάσεις για να μπορεί να ασκεί τη τέχνη αυτή. Μπορούμε επίσης να υποθέσουμε ότι είναι γνωστός στη δρυϊδική κοινότητα, αφού ο δρυΐδης Αμνηστίξ τον έχει περιγράψει "αυτός που κατέχει τόσα μυστικά όσο κανένας άλλος".

Τώρα πια, ο Πανοραμίξ ζει σε ένα μικρό χωριό της Αρμορικής, και μάλιστα έχει ζήσει εκεί πολλά χρόνια, αφού ήταν εκεί από την εποχή της γέννησης του Αστερίξ και του Οβελίξ. Στο χωριό αυτό, δημιουργεί έναν Μαγικό Ζωμό για τους κατοίκους του, ο οποίος τους δίνει υπεράνθρωπες δυνάμεις, έτσι ώστε να μπορούν να προστατευτούν από τις ρωμαϊκές λεγεώνες. Συνηθώς μοιράζει το ζωμό πριν από μια προκείμενη μάχη. Στο πρώτο τεύχος γίνεται και μια ειδική γιορτή για το μοίρασμα του ζωμού, αλλά αυτό δε συνεχίζεται στα επόμενα.

Προσωπικότητα[]

Ο Πανοραμίξ είναι ο δρυΐδης του χωριού και έτσι μας παρουσιάζεται ως ένας σοφός και σεβάσμιος γέροντας. Συμμετάσχει στα συμβούλια του αρχηγού Μαζεστίξ μαζί με τον Αστερίξ, τον Οβελίξ και, μερικές φορές, τον Κακοφωνίξ. Η γνώμη του είναι σημαντική σε όλο το χωριό και μονό λίγοι Γαλάτες (όπως ο Μαθουσαλίξ) έχουν στραφεί ποτέ εναντίον του. Αυτό δε σημαίνει, όμως πως δεν έχει μια αίσθηση του χιούμορ. Το πρώτο τεύχος μας δείχνει ξεκάθαρα ότι ο Πανοραμίξ ξέρει πολύ καλά να κάνει πλάκες και να παίζει με τον πόνο των Ρωμαίων.

Ο Πανοραμίξ έχει συνήθως ήρεμο χαρακτήρα, αλλά μερικές φορές αρνείται να δώσει το ζωμό στους κατοίκους του χωριού, όταν αυτοί είναι ιδιαίτερα εγωιστικοί. Είναι επίσης καλός φίλος με τον Αστερίξ, ο οποίος έρχεται συχνά σε αυτόν όταν θέλει να ζητήσει κάποια συμβουλή. Τέλος, είναι, μαζί με τον Αστερίξ, ο μόνος κάτοικος του χωριού που δεν παίρνει μέρος στους καβγάδες που συμβαίνουν τακτικά, αν και δεν είναι γνωστό τι θα γίνει αν τον προκαλέσει κανείς.

Όντας ο μόνος άνθρωπος που έχει πρόσβαση στο μυστικό του Μαγικού Ζωμού, είναι ιδιαίτερα σημαντικός για την επιβίωση του χωριού. Πολλοί έχουν επιχειρήσει να τον απαγάγουν ώστε να αποκτήσουν τις δυνάμεις που μπορεί να τους δώσει ο ζωμός, αλλά πάντα καταφέρνουν να τον σώσουν ο Αστερίξ και ο Οβελίξ.

Εμφάνιση[]

Πανοραμίξ2

Ο Πανοραμίξ στη πρώτη του εμφάνιση

Χαρακτηριστικά[]

Ο Πανοραμίξ είναι ένας ψηλός γέρος Γαλάτης, η γενειάδα του οποίου φθάνει ως τα πόδια του. Είναι καραφλός στο μπροστινό μέρος του κεφαλιού του, αν και έχει μερικές μακριές τρίχες που ξεπετάγονται από το κεφάλι του. Στο πίσω μέρος έχει μακριά άσπρα μαλλιά.

Ρούχα[]

Φοράει την ίδια ενδυμασία που φοράνε και όλοι οι άλλοι δρυΐδες. Μια άσπρη ρόμπα η οποία είναι δεμένη στη μέση του με μια πράσινη ζώνη, μια κόκκινη κάπα και μπλε παπούτσια.

Ιστορία της Εμφάνισης του Πανοραμίξ[]

Στο πρώτο τεύχος (Αστερίξ ο Γαλάτης), ο Πανοραμίξ είναι πιο κουμπουριασμένος και έτσι πιο κοντός. Επίσης σε αυτό το τεύχος χρησιμοποιεί μπαστούνι για να περπατήσει και έχει μεγαλύτερα φρύδια. Στο επόμενο τεύχος (Το Χρυσό Δρεπάνι), είναι ψηλότερος και αρχίζει να θυμίζει την καθιερωμένη του εμφάνιση. Από αυτό το σημείο, η εμφάνισή του δε θα αλλάξει σημαντικά ξανά, παρά μόνο μερικά προβλήματα στο χρωματισμό στα πρωτότυπα τεύχη.

Επάγγελμα[]

Πανοραμίξ3

Όπως έχει αναφερθεί, ο Πανοραμίξ είναι ένας δρυΐδης. Αυτό σημαίνει ότι περνάει τον ελεύθερο χρόνο του μαζεύοντας γκι στη δάσος με το χρυσό του δρεπάνι. Αν και είναι ιδιαίτερα γνωστός για το Μαγικό του Ζωμό, ειδικεύεται και σε αλλά είδη ζωμών, όπως ο ζωμός που κάνει τα μαλλιά να μεγαλώσουν απίστευτα γρήγορα, ο ζωμός που προκαλεί ανοσία στα δηλητήρια και διάφορα γιατρικά, μαζί με πολλά άλλα. Έχει δείξει ενδιαφέρον στη πτήση και έχει ανακοινώσει ότι θα δουλέψει σε έναν ζωμό για να τη καταφέρει.

Επιπλέον Πληροφορίες[]

  • Στο πρώτο τεύχος του Αστερίξ, ο Πανοραμίξ φαίνεται να ζει σε μια σπηλιά, αν και αυτό δε θα ξανασυμβεί
  • Ο Πανοραμίξ είναι παρόμοιος με άλλος φανταστικούς σοφούς γέροντες όπως ο Γκάνταλφ και ο Μέρλιν.

Χαρακτήρες
Κύριοι Χαρακτήρες: ΑστερίξΟβελίξΠανοραμίξΜαζεστίξΚακοφωνίξ
Επανεμφανιζόμενοι Χαρακτήρες: Ιούλιος ΚαίσαραςΒερσινζετορίξΑυτοματίξ
Δευτερεύοντες Χαρακτήρες: Κάιους ΔώρουςΜάρκους ΣακάτιουςΚαλιγούλα ΜπόμπιρουςΈμπορος Κάρων (Αστερίξ ο Γαλάτης)΄• Ταλεντίξ
Κομπάρσοι: Ιούλιους ΠομπώδιουςΑγνωστίξΤούλλιους ΟκτάπουςΒασανιστής (Αστερίξ ο Γαλάτης)Γκράκχους Εξικατομμύριους΄• Κλαούντιους Πεντεκατομμύριους
Advertisement