ΑστερίξWiki
Advertisement
Μαζεστίξ, ο αρχηγός της φυλής. Ευέξαπτος, γενναίος μεγαλοπρεπής, ο γέρο-πολεμιστής είναι σεβαστός στους άνδρες του και τρομερός στους εχθρούς του. Ένα πράγμα έχει να φοβάται, μήπως και του πέσει ο ουρανός στο κεφάλι, αλλά, όπως λέει και ο ίδιος: "αν είναι να 'ρθει θε να 'ρθει, αλλιώς θα σε προσπεράσει.

Ο Μαζεστίξ, επίσης γνωστός ως Μοναρχίξ ή Χοντρομπαλίξ σε μερικές μεταφράσεις είναι κεντρικός χαρακτήρας στις ιστορίες του Αστερίξ. Έκανε τη πρώτη του εμφάνιση στο τεύχος Αστερίξ ο Γαλάτης.

Βιογραφία[]

Ο Μαζεστίξ γεννήθηκε σε ένα γαλατικό χωριό της Αρμορικής. Ήταν γιός του αρχηγού του χωριού, και έτσι κληρονόμησε αυτό το τίτλο όταν ήρθε η σειρά του.

Μαζεστίξ2

Στα νιάτα του, ο Μαζεστίξ ήταν ένας πολεμιστής που πάλεψε στο πλευρό του Βερσινζετορίξ, στην Αλεσία. Το βράδυ μετά την ήττα του στρατηγού του, πήγε σε ένα πανδοχείο, οπού ο πανδοχέας, ο Αποστακτηρίξ, του χαρίζει την ασπίδα του Βερσινζετορίξ. Ο πανδοχέας είχε δεχτεί αυτή την ασπίδα ως πληρωμή για έναν αμφορέα κρασί από έναν μεθύστακα εκατόνταρχο ονόματι Γιοματάριους.

Κάποια στιγμή μετά από αυτό, ο Μαζεστίξ πήρε το ρόλο του πατέρα του ως αρχηγός του χωριού, αν και είχε παχύνει αρκετά μετά από εκείνη τη νύχτα στο πανδοχείο.

Ο Αγώνας των Αρχηγών[]

Στη συγκεκριμένη ιστορία, ο Μαζεστίξ προκαλείται από τον Διοσυντρίξ, έναν άλλον αρχηγό ελεγχόμενο από τους Ρωμαίους, σε έναν αγώνα αρχηγών. Σύμφωνα με τους Γαλατικούς νόμους, όποιος νικήσει στον αγώνα αυτόν θα καταλάβει το χωριό του άλλου. Η κατάσταση είναι κρίσιμη γιατί την ίδια στιγμή ο Πανοραμίξ δε μπορεί να φτιάξει τον Μαγικό Ζωμό, και ο Διοσυντρίξ μπορεί εύκολα να τον νικήσει.

Ο Μαζεστίξ προπονείται συνεχώς, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Όταν έρχεται η στιγμή του αγώνα, ο αρχηγός τρέχει συνεχώς μέσα στο ρινγκ, με αποτέλεσμα ο Διοσυντριξ να κουραστεί. Τελικά, όμως, ο Μαζεστίξ παίρνει δύναμη όταν ακούει ότι ο Πανοραμίξ είναι και πάλι καλά και, με μια γροθιά, ρίχνει τον Διοσυντρίξ κάτω.

Η Ασπίδα της Αρβέρνης[]

Ο Μαζεστίξ ξεκινάει ένα ταξίδι ώστε να πάει σε ένα λουτρό για να χάσει βάρος. Εν τω μεταξύ, οι Ρωμαίοι ψάχνουν για την ασπίδα του Βερσινζετορίξ, ενώ ο Αστερίξ και ο Οβελίξ προσπαθούν να βρουν την ασπίδα πρώτοι.

Στο τέλος της ιστορίας ο Μαζεστίξ επανεμφανίζεται και δηλώνει ότι η περίφημη ασπίδα είναι αυτή πάνω στην οποία τον κουβαλούν οι βαστάζοι του. Έπειτα, ο Οβελίξ ανασηκώνει τον Μαζεστίξ πάνω στην ασπίδα, αυτό που ήθελε να κάνει ο Ιούλιος Καίσαρας, μπροστά στον ίδιον. Ο Καίσαρας καταλαβαίνει την ήττα του και αποχωρεί.

Ο Αστερίξ στους Βέλγους[]

Μόλις ακούει ένα ρητό του Ιούλιου Καίσαρα σύμφωνα με το οποίο οι Βέλγοι είναι ο γενναιότερος λαός του κόσμου, ο Μαζεστίξ προσβάλλεται και πηγαίνει, μαζί με τον Αστερίξ και τον Οβελίξ, σε ένα ταξίδι στο Βέλγιο για να το δει και μόνος του. Στο τέλος όμως, οι Βέλγοι και οι Γαλάτες συνεργάζονται για να νικήσουν τους Ρωμαίους, και συμφιλιώνονται μεταξύ τους.

Το Δώρο του Καίσαρα[]

Στην ιστορία αυτή, ο Μαζεστίξ συμμετάσχει σε εκλογές εναντίον του Ορθοπεδίξ, ενός Γαλάτη που πιστεύει ότι το χωριό του ανήκει.

Προσωπικότητα[]

Ο Μαζεστίξ είναι συνήθως ένας λογικός και ατρόμητος άνδρας, αν και δεν έχει πολλές φιλοδοξίες, προς μεγάλη δυσαρέσκεια της γυναίκας του, της Μιμίνας. Είναι συνήθως πιο ήρεμος από τους άλλους κάτοικους του χωριού, καθώς πολλές φορές προσπαθεί να σταματήσει τους καυγάδες, πριν συμμετάσχει και αυτός σε αυτούς. Λατρεύει το φαγητό και το ποτό, αν και αυτό έχει οδηγήσει σε προβλήματα υγείας (Η Ασπίδα της Αρβέρνης).

Το κυριότερο χαρακτηριστικό του Μαζεστίξ είναι η υπερηφάνεια του. Παραδείγματά της είναι η προσβολή που νιώθει όταν ακούει ότι ο Καίσαρας θεωρεί τους Βέλγους πιο γενναίους, ή και ότι οι λεγεωνάριοι που πήγαν στο Βέλγιο θεωρούν την Αρμορική παράδεισο σε σχέση με αυτό (Ο Αστερίξ στους Βέλγους).

Εμφάνιση[]

Χαρακτηριστικά[]

Ο Μαζεστιξ είναι ένας παχουλός Γαλάτης, ο οποίος έχει κόκκινα μαλλιά και μουστάκια, ενώ έχει δύο κοτσίδες.

Ρούχα[]

Φοράει πράσινη μπλούζα και ριγέ μπλε και μαύρο παντελόνι, ενώ έχει μια άσπρη ζώνη. Φοράει επίσης μια κόκκινη κάπα, κάθε παπούτσια και τη θήκη ενός σπαθιού, αν και δε το χρησιμοποιεί συχνά.

Ιστορία της Εμφάνισης του Μαζεστίξ[]

Η εμφάνιση του Μαζεστιξ παραμένει σχετικά παρόμοια σε όλα τα τεύχη. Σημαντική στιγμή είναι όταν χάνει όλο του το βάρος στην Ασπίδα της Αρβέρνης.

Επάγγελμα[]

Ο Μαζεστίξ είναι ο αρχηγός του χωριού και έτσι πρέπει να παίρνει πολλές αποφάσεις. Ο ρόλος του στα περισσότερα τεύχη είναι το να δίνει την άδεια στον Αστερίξ και τον Οβελίξ να πάνε στην επόμενή τους περιπέτεια. Επίσης, όταν συμβαίνει κάτι σημαντικό συγκαλεί συμβούλιο στη καλύβα του, στο οποίο παρευρίσκονται ο Πανοραμίξ, ο Αστερίξ, ο Οβελίξ και, μερικές φορές, ο Κακοφωνίξ.

Συγγενείς[]

Γυναίκα του Μαζεστίξ είναι η Μιμίνα. Αυτοί οι δύο έχουν μια πολύ παράξενη σχέση. Η Μιμίνα συνήθως είναι αγανακτισμένη με τις πράξεις του άνδρα της. Συχνά τον μαλώνει και του φωνάζει, λέγοντάς του ότι χαράμισε τη ζωή της για αυτόν και άλλα.

Ο Μαζεστίξ έχει έναν αδερφό, τον Ωκεανίξ, ο οποίος ζει στη Λουτετία. Ο Ωκεανίξ έχει έναν γιό ονόματι Γιεγιεδίξ, ο οποίος εμφανίστηκε στο τεύχος (Ο Αστερίξ και οι Νορμανδοί).

Χαρακτήρες
Κύριοι Χαρακτήρες: ΑστερίξΟβελίξΠανοραμίξΜαζεστίξΚακοφωνίξ
Επανεμφανιζόμενοι Χαρακτήρες: Ιούλιος ΚαίσαραςΒερσινζετορίξΑυτοματίξ
Δευτερεύοντες Χαρακτήρες: Κάιους ΔώρουςΜάρκους ΣακάτιουςΚαλιγούλα ΜπόμπιρουςΈμπορος Κάρων (Αστερίξ ο Γαλάτης)΄• Ταλεντίξ
Κομπάρσοι: Ιούλιους ΠομπώδιουςΑγνωστίξΤούλλιους ΟκτάπουςΒασανιστής (Αστερίξ ο Γαλάτης)Γκράκχους Εξικατομμύριους΄• Κλαούντιους Πεντεκατομμύριους
Advertisement