ΑστερίξWiki
Advertisement

Ο Βερσινζετορίξ είναι ένα άτομο από την πραγματικότητα που έχει εμφανιστεί στο κόσμο του Αστερίξ. Ήταν ένας Γαλάτης αρχηγός και ηγέτης της μάχης της Αλεσία, όπου ο Καίσαρας κατέλαβε (σχεδόν) όλη τη Γαλατία.

Βιογραφία[]

Στη Πραγματικότητα[]

Αφού τον έδιωξαν από την εξέγερση εναντίων του Καίσαρα από τους Καρνούτους, ο Βερσινζετορίξ δημιούργησε έναν στρατό από φτωχούς ανθρώπους και κατέλαβε την Ζεργκοβία, όπου του φερόταν όλοι σαν βασιλιά. Έκανε πολλές συμμαχίες με άλλες φυλές, και εφάρμοσε μια στρατηγική, κατά την οποία έκαιγε χωριά ώστε να εμποδίσει τους Ρωμαίους να ζουν από τη γη αυτή. Στη μάχη της Ζερκοβία, οι δυνάμεις του κατάφεραν να νικήσουν τους Ρωμαίους και τους ακολούθησαν στην αποχώρησή τους, αλλά έπαθαν μεγάλη ζημιά και υποχώρησαν στην Αλεσία.

Το 52 π.Χ., ο Καίσαρας έχτισε τείχη γύρω από την Αλεσία για να την πολιορκήσει, αλλά ο Βερσινζετορίξ είχε καλέσει μια στρατιά από Αρβέρνιους (ο ίδιος καταγόταν από Αρβέρνη) και 10.000 Λεμόβικες. Οι επιθέσεις δεν είχαν αρχικά επιτυχιά, αφού οι Ρωμαίοι είχαν χτίσει ένα δεύτερο τείχος γύρω από τους ίδιους και οι Γαλάτες δεν είχαν τη καθοδήγηση του αρχηγού τους. Κατάφεραν να βρουν ένα αδύνατο σημείο στο τείχος, όμως και έπρεπε να επέμβει ο ίδιος ο Καίσαρας για να νικηθεί η μάχη από τους Ρωμαίους.

Σύμφωνα με τον ιστορικό Πλούταρχο, ο Βερσινζετορίξ παραδόθηκε δραματικά, ρίχνοντας τη πανοπλία και τα όπλα του στα πόδια του Καίσαρα και φιλώντας τα. Ο ίδιος ο Καίσαρας όμως περιγράφει τη παράδοση του αρχηγού να είναι πολύ πιο απλή και σεμνή. Ο Βερσινζετορίξ εκτελέστηκε το 46 π.Χ. στον ναό του Δία Όπτιμους Μάξιμους. Μια πλάκα σε μια φυλακή της Ρώμης λέει, όμως, ότι αποκεφαλίστηκε το 49 π.Χ.

Χαρακτήρες
Κύριοι Χαρακτήρες: ΑστερίξΟβελίξΠανοραμίξΜαζεστίξΚακοφωνίξ
Επανεμφανιζόμενοι Χαρακτήρες: Ιούλιος ΚαίσαραςΒερσινζετορίξΑυτοματίξ
Δευτερεύοντες Χαρακτήρες: Κάιους ΔώρουςΜάρκους ΣακάτιουςΚαλιγούλα ΜπόμπιρουςΈμπορος Κάρων (Αστερίξ ο Γαλάτης)΄• Ταλεντίξ
Κομπάρσοι: Ιούλιους ΠομπώδιουςΑγνωστίξΤούλλιους ΟκτάπουςΒασανιστής (Αστερίξ ο Γαλάτης)Γκράκχους Εξικατομμύριους΄• Κλαούντιους Πεντεκατομμύριους
Advertisement