ΑστερίξWiki
Advertisement

Ο Αστερίξ ο Γαλάτης είναι το πρώτο τεύχος της σειράς Αστερίξ. Η πρώτη σελίδα δημοσιεύτηκε στο τεύχος #0 του περιοδικού Pilote (1 Ιουνίου 1959), αλλά κομμάτια της δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό μέχρι να ολοκληρωθεί η ιστορία στο τεύχος #38.

Περίληψη[]

Οι Ρωμαίοι, αποφασισμένοι να ανακαλύψουν το μυστικό της δύναμης των Γαλατών, αποφασίζουν να στείλουν έναν κατάσκοπο για να το ανακαλύψει. Ο κατάσκοπος ανακαλύπτει το Μαγικό Ζωμό, και έτσι οι Ρωμαίοι αποφασίζουν να απαγάγουν τον δρυΐδη Πανοραμίξ, ώστε να μάθουν τη συνταγή του.

Πλοκή[]

Το τεύχος αρχίζει εξηγώντας μας ότι το 50 π.Χ., όλη η Γαλατία έχει κατακτηθεί από τον Ιούλιο Καίσαρα και τον στρατό του, εκτός από μια μικρή περιοχή στην Αρμορική, στη Δυτική Γαλατία. Η περιοχή αυτή είναι ένα χωριό ανυπότακτων Γαλατών, το οποίο έχει αντισταθεί στη Ρωμαϊκή κατοχή. Έπειτα, γνωρίζουμε το κεντρικό χαρακτήρα της σειράς, τον Αστερίξ, ο οποίος πάει για κυνήγι και νικάει μια Ρωμαϊκή περίπολο που του επιτίθεται με ευκολία.

Μετά από λίγο, στο Ρωμαϊκό οχυρό Πετιμπονούμ, ο εκατόνταρχος Κάιους Δώρους βλέπει τη σακατεμένη περίπολο και τους ρωτάει αν τους επιτέθηκαν υπερτερείς αριθμητικά δυνάμεις, αλλά εκπλήσσεται όταν μαθαίνει ότι ήταν μόνο ένας και σχετικά κοντός Γαλάτης. Έπειτα αναρωτιέται ποιο είναι το μυστικό της δύναμης των Γαλατών.

Την ίδια στιγμή, ο Αστερίξ έχει γυρίσει από το κυνήγι και συναντά τον Οβελίξ, τον οποίο καλεί για να φάνε μαζί το αγριογούρουνο που έπιασε. Αυτός συμφωνεί να έρθει, αλλά αφού παραδώσει τα δύο τελευταία του μενίρ. Ενώ ο Αστερίξ και ο Οβελίξ τρώνε τα αγριογούρουνά τους, ο Οβελίξ εκφράζει στην ανησυχία του ότι οι Ρωμαίοι θα επιτεθούν σύντομα, αλλά ο Αστερίξ είναι αδιάφορος, αφού πιστεύει ότι όσο ο Πανοραμίξ, ο δρυΐδης συνεχίζει να φτιάχνει το μαγικό ζωμό, αυτοί είναι ανίκητοι.

Έτσι, πηγαίνουν στο δρυΐδη για να του ζητήσουν να φτιάξει Μαγικό Ζωμό. Τον βρίσκουν να κόβει γκι πάνω σε ένα δένδρο και, αν και τον κάνουν να κόψει κατά λάθος το δάχτυλο του όταν τον φωνάζουν, είναι πρόθυμος να δώσει στον Αστερίξ τη μερίδα του από το Ζωμό. Ο δρυΐδης τους οδηγεί στη σπηλιά όπου ζει και εκεί τους δείχνει τη χύτρα με τον Μαγικό Ζωμό. Ο Αστερίξ τον ρωτάει τι περιέχει ο Ζωμός αλλά ο Πανοραμίξ μπορεί να του πει μόνο ότι έχει γκι και αστακό, για τη γεύση. Έπειτα ρωτάει ο Οβελίξ αν μπορεί να πιεί λίγο, αλλά ο Πανοραμίξ αρνείται, αφού είχε πέσει σε μια χύτρα όταν ήταν μικρός. Μετά, ο Αστερίξ πίνει τη μερίδα του από το ζωμό και φεύγει, μαζί με τον Οβελίξ.

Εν τω μεταξύ, στο Πετιμπονούμ, ο Κάιους Δώρους και ο δεύτερος στην εξουσία, ο Μάρκους Σακάτιους, δίνουν λόγο στη μέση του οχυρού, λέγοντας ότι πρέπει να στείλουν κάποιον να πάει ως κατάσκοπος στο χωριό και να μάθει τη πηγή της δύναμης των Γαλατών. Όμως, όταν ζητάει εθελοντές κανείς δε θέλει να πάει. Έτσι, αποφασίζεται να παιχθεί ένα παιχνίδι γνωστό ως "γύρο γύρο όλοι", το οποίο παίζεται σαν τις "μουσικές καρέκλες" στην Ελλάδα. Τελικά χάνει ένας μικρός λεγεωνάριους, ο Καλιγούλα Μπόμπιρους, ο οποίος, αν και αρχικά διστάζει, δέχεται να συμμετάσχει μετά από απειλή του εκατόνταρχου.

Την ίδια στιγμή, στο χωριό των ανυπόταχτων, ο αρχηγός Μαζεστίξ δίνει λόγο για το ότι οι κάτοικοι του χωριού πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα τους Ρωμαίους, αφού παραμένουν ύποπτα ήρεμοι εκείνο το καιρό. Τότε εμφανίζεται ο Οβελίξ, ο οποίος παραπονιέται αφού δεν του επιτρέπουν να πίνει το Μαγικό Ζωμό, όμως τον διακόπτει ο Κακοφωνίξ, ο βάρδος, ο οποίος θέλει να παίξει ένα τραγούδι για να δώσει κουράγιο στους πολεμιστές, αλλά όλοι φεύγουν πριν αυτός αρχίσει, προς μεγάλη του απογοήτευση.

ΑστερίξοΓαλάτης1

Πίσω στο οχυρό, οι Ρωμαίοι έχουν μεταμφιέσει τον Καλιγούλα Μπόμπιρους σε Γαλάτη, και τον αλυσοδένουν, προς μεγάλη του έκπληξη. Ο Κάιους Δώρους εξηγεί ότι το σχέδιό του είναι να νομίζουν οι Γαλάτες ότι είναι αιχμάλωτός και να τον ελευθερώσουν. Έπειτα, διατάζει μια περίπολο με αρχηγό τον Μάρκους Σακάτιους να πάει μια βόλτα κοντά στο χωριό τραβώντας τον Μπόμπιρους. Λίγο αργότερα, ο Αστερίξ και ο Οβελίξ, που έχουν πάει και αυτοί βόλτα, ακούνε τη περίπολο και εκνευρίζονται βλέποντας έναν αιχμάλωτο Γαλάτη. Με μια αιφνιδιαστική επίθεση νικάνε εύκολα τους λεγεωνάριους και τον Σακάτιους, και σπάνε τις αλυσίδες του Μπόμπιρους μόνο με τα χέρια τους, εκπλήσσοντάς τον.

Στο δρόμο προς το χωριό, ο Καλιγούλα Μπόμπιρους λέει στους Γαλάτες ότι τον λένε Καλιγουλομπομπιρίξ και ότι τον συνέλαβαν οι Ρωμαίοι επειδή πίστευαν ότι ήταν ένας κατάσκοπος. Την ίδια στιγμή, η περίπολος επιστρέφει στο οχυρό και φέρνει τα νέα στον Κάιους Δώρους. Στο μεταξύ, οι Γαλάτες φθάνουν στο χωριό, όπου ενημερώνουν τον Μαζεστίξ, ο οποίος υποδέχεται τον Καλογούλα Μπόμπιρους. Έπειτα, ο μεταμφιεσμένος Ρωμαίος κάνει μια βόλτα στο χωριό, και βλέπει τον Αυτοματίξ να χτυπάει μέταλλο μόνο με τα χέρια του, τον Οβελίξ να κουβαλάει ένα ολόκληρο μενίρ στο ένα χέρι, και τον Αστερίξ να σέρνει ένα τεράστιο κάρο με κορμούς δέντρων.

Το απόγευμα, ο Καλιγούλα τρώει μαζί με τον Αστερίξ και τον Οβελίξ. Αυτός του ρωτάει αν μπορεί να ξέρει το μυστικό της δύναμής τους, αλλά αυτοί αρνούνται αρχικά. Αλλάζουν γνώμη όμως όταν ο Μπόμπιρους του λέει ότι χρειάζεται τη δύναμη για να γυρίσει σπίτι του στην οικογένειά του. Έτσι, οι τρεις πάνε στον δρυΐδη για να πει στον Καλιγούλα το μυστικό της δύναμης των Γαλατών. Όπως και οι άλλοι δύο, ο Πανοραμίξ αρχικά αρνείται, αλλά αλλάζει και αυτό γνώμη όταν ο Καλιγούλα του λέει ότι αν οι Ρωμαίοι τον ρίξουν στην αρένα αυτός θα φωνάζει ότι φταίει ο δρυΐδης. Έτσι, συμφωνεί να ετοιμάσει μια χύτρα με Μαγικό Ζωμό.

ΑστερίξοΓαλάτης2

Όλοι οι Γαλάτες μαζεύονται στο κέντρο του χωριού, όπου ο Πανοραμίξ δίνει στο Καλιγούλα τη πρώτη κουταλιά του Μαγικού Ζωμού. Έπειτα του λέει να σηκώσει ένα μεγάλο βράχο λίγο πιο δίπλα και αυτός, προς μεγάλη του έκπληξη, τα καταφέρνει. Έπειτα οι Γαλάτες αρχίζουν μια γιορτή για το Μαγικό Ζωμό, στην οποία γίνεται ένας χορός στον οποίον παίρνει μέρος και ο Μπόμπιρους. Κάποια στιγμή όμως, στο χώρο πρέπει η μια σειρά να τραβήξει τα μουστάκια των άλλων, και τότε ανακαλύπτεται ότι τα μουστάκια του Καλιγούλα είναι ψεύτικα. Τότε ο Καλιγούλα αρχίζει να τρέχει ώστε να ξεφύγει από τους Γαλάτες, και αυτοί δε μπορούν να κάνουν τίποτα αφού έχει πιεί από το Μαγικό Ζωμό, αλλά δεν ανησυχούν αφού η επίδραση του θα λήξει σύντομα.

Πίσω στο οχυρό, ο Καλιγούλα δείχνει στον Κάιους Δώρους τη δύναμη του καταστρέφοντας τους καλύτερους λεγεωνάριούς του σε μάχη. Έπειτα, ο Δώρους αναρωτιέται πόσο διαρκεί η επίδραση του Ζωμού και βάζει τον Μπόμπιρους να κρατάει μια πέτρα, μέχρι να μη μπορεί να τη σηκώσει πια. Ενώ οι λεγεωνάριοι παίρνουν εκδίκηση από τον Μπόμπιρους, ο Δώρους σκέφτεται πως μπορεί να ανακαλύψει τη συνταγή του Ζωμού. Λίγο αργότερα, ο δρυΐδης πηγαίνει μια βόλτα για να μαζέψει γκι για το χωριό, αλλά τον πιάνουν οι Ρωμαίοι, και τον οδηγούν στο Πετιμπονούμ. Εκεί, αφού συγχαίρει τον Τούλλιους Οκτάπους, τον δέκαρχο που έπιασε τον Πανοραμίξ, ο Κάιους Δώρους αποφασίζει να βασανίσει τον δρυΐδη, ώστε να του αποκαλύψει το μυστικό του, αλλά τίποτα που ο κάνει ο βασανιστής προκαλεί αντίδραση.

Στο χωριό, ο Αστερίξ ανησυχεί για τον Πανοραμίξ, και αποφασίζει να πάει να τον βρει. Ενώ ψάχνει, βρίσκει έναν οδηγό κάρου, ο οποίος είναι λυπημένος επειδή δε μπορεί να πουλήσει τα βόδια του, αφού έτσι δε θα μπορέσει να ταξιδέψει. Ο Αστερίξ του προτείνει να πουλήσει το κάρο του, και, ως αντάλλαγμα για τη συμβουλή, τον ρωτάει αν είδε έναν δρυΐδη να κόβει γκι. Αυτός του λέει ότι είδε μια ρωμαϊκή περίπολο να κουβαλάει έναν δρυΐδη σε ένα δίχτυ, ενώ πήγαινε στο Πετιμπονούμ. Τότε ο Αστερίξ λέει στον οδηγό να πάει εκεί, με τη δικαιολογία ότι πρόκειται για μεγάλη αγορά κάρων. Επίσης, κρύβεται μέσα στα άχυρα του κάρου για να περάσει απαρατήρητος.

ΑστερίξοΓαλάτης3

Τελικά καταφέρνουν να μπουν στο οχυρό και, τη νύχτα, ο Αστερίξ πάει να ψάξει το Πανοραμίξ. Πρώτα, όμως, βρίσκει τη σκηνή του Κάιους Δώρους, του εκατόνταρχου, ο οποίος έχει συνάντηση με τον Μάρκους Σακάτιους. Ο Δώρους λέει ότι, αν καταφέρει να αποκτήσει το μυστικό του Ζωμού, θα μπορούσε να πάρει τη θέση του Καίσαρα ως αυτοκράτορας. Όμως την ίδια σκέψη κάνει και ο δεύτερος, ο οποίος σκέφτεται να προδώσει τον αρχηγό του. Έπειτα, ο Αστερίξ εντοπίζει τη σκηνή όπου βρίσκεται ο Πανοραμίξ και μπαίνει μέσα, αφού οι φρουροί είναι πολύ νυσταγμένοι για να τον παρατηρήσουν.

Μέσα στη σκηνή, ο Αστερίξ και ο Πανοραμίξ συζητούν μερικές ιδέες για να διασκεδάσουν εις βάρος των Ρωμαίων. Εν τω μεταξύ οι φρουροί έχουν συνειδητοποιείσει την άφιξη του Αστερίξ και την αναφέρουν τρομαγμένοι στον Κάιους Δώρους. Αυτός σημαίνει το συναγερμό και εκπλήσσεται όταν βλέπει ότι ο Αστερίξ παραδίνεται. Αφού διατάζει να το αλυσοδέσουν, ο Δώρους ανακοινώνει στο δρυΐδη ότι θα βασανίσει τον Αστερίξ την επόμενη μέρα. Σε λίγο έρχονται δύο λεγεωνάριοι και φέρνουν τους Γαλάτες στη σκηνή του Δώρους. Εκεί, αυτός διατάζει να βασανιστεί ο Αστερίξ αλλά, πριν κάνει κάτι ο βασανιστής, ο Πανοραμίξ παριστάνει ότι παραδίνεται και λέει ότι "θα τα αποκαλύψει όλα".

Ο Πανοραμίξ συμφωνεί να φτιάξει το Ζωμό μπροστά στους Ρωμαίους και, αφού μαζεύει τα απαραίτητα υλικά συνοδευόμενος από δύο φρουρούς, είναι έτοιμος να τον φτιάξει. Τότε, συνειδητοποιεί ότι του λείπει ένα απαραίτητο υλικό: οι φράουλες. Ο Δώρους είναι θυμωμένος γιατί δεν είναι η εποχή τους, αλλά στέλνει μερικούς λεγεωνάριους να τις βρούνε. Ενώ ο Πανοραμίξ και ο Αστερίξ ζούνε σαν βασιλιάδες λόγω της ιδέας του πρώτου να βάλει τους Ρωμαίους να ψάχνουν για φράουλες, οι λεγεωνάριοι ψάχνουν παντού, μέχρι που ο Τούλλιους Οκτάπους καταφέρνει να βρει ένα καλάθι φράουλες από έναν Έλληνα έμπορο. Ο Δώρους δείχνει τις φράουλες στους Γαλάτες, αλλά αυτοί απλώς τις τρώνε όλες.

ΑστερίξοΓαλάτης4

Ο Δώρους θυμώνει, αλλά ο Πανοραμίξ του αποκαλύπτει ότι οι φράουλες δεν ήταν απαραίτητες έτσι κι αλλιώς. Τελικά φτιάχνει τον Μαγικό Ζωμό, αλλά ο Δώρους δεν τον εμπιστεύεται και ζητάει έναν εθελοντή για να τον δοκιμάσει. Τελικά επιλέγει τον οδηγό του κάρου που έφερε τον Αστερίξ στο οχυρό, ο οποίος χτυπάει τον Αστερίξ και τον ρίχνει κάτω με ένα χτύπημα, αλλά ο Αστερίξ απλώς παρίστανε τον χτυπημένο. Ο οδηγός του κάρου φεύγει από το οχυρό, αλλά ενώ απομακρύνεται τα μαλλιά και τα γένια του αρχίζουν να μεγαλώνουν.

Στο οχυρό, όλοι οι λεγεωνάριοι έχουν πιεί το Ζωμό και προσπαθούν να ανακαλύψουν τις δυνάμεις τους. Ενώ ο Κάιους Δώρους προσπαθεί να σηκώσει βράχους, εμφανίζεται ο Μάρκους Σακάτιους, και ο εκατόνταρχος παρατηρεί ότι τα γένια του έχουν μεγαλώσει. Αυτός κάνει την ίδια παρατήρηση και σύντομα όλοι οι λεγεωνάριοι έχουν συνειδητοποιείσει ότι τα μαλλιά, μουστάκια και γένια τους μεγαλώνουν σε απίστευτες ταχύτητες. Ο Δώρους παρακαλεί τους Γαλάτες να πάρουν τα μάγια πίσω αλλά αυτοί λένε ότι είναι κουρασμένοι.

Αργότερα, όλο το οχυρό έχει γεμίσει λεγεωνάριους που κόβουνε τις τρίχες τους. Ο Δώρους παρακαλεί τους Γαλάτες να φτιάξουν ένα αντίδοτο και αυτοί συμφωνούν με αντάλλαγμα την ελευθερία τους. Αφού πηγαίνουν να μαζέψουν υλικά, επιστρέφουν στο οχυρό και μπαίνουν στη σκηνή τους για να παρασκευάσουν το αντίδοτο. Εκεί, όμως, ο Πανοραμίξ φτιάχνει δύο Ζωμούς. Ο ένας είναι το αντίδοτο, το οποίο θα δώσουν στους Ρωμαίους και ο άλλος είναι μια δόση Μαγικού Ζωμού, την οποία πίνει ο Αστερίξ. Αφού οι Ρωμαίοι πίνουν το αντίδοτο, ο Δώρους ζητάει από τους λεγεωνάριούς του να πιάσουν τους Γαλάτες αλλά ο Αστερίξ τους νικάει εύκολα.

Έπειτα, οι Γαλάτες επιχειρούν να δραπετεύσουν από το οχυρό, αλλά βρίσκουν μια στρατιά χιλιάδων λεγεωνάριων να τους εμποδίζει. Ο Δώρους τους βλέπει και λέει ότι είναι οι ενισχύσεις που ζήτησε, αλλά, πριν προλάβει να κάνει κάτι, μαθαίνει ότι κάποιος τον ζητάει στη σκηνή του. Αυτός ο κάποιος είναι ο ίδιος ο Ιούλιος Καίσαρας, ο οποίος εκπλήσσεται μόλις μαθαίνει ότι δύο μόνο Γαλάτες προκάλεσαν τόση αναστάτωση. Όταν ο Αστερίξ του αναφέρει τη πρόθεση του Κάιους Δώρους, ο Καίσαρας αποφασίζει να τον στείλει να παλέψει τους Βάρβαρους στη Μογγολία, ενώ αφήνει τους Γαλάτες ελεύθερους.

Αυτοί γυρίζουν στο χωριό τους και οργανώνουν το πρώτο μεγάλο τσιμπούσι της σειράς.

ΑστερίξοΓαλάτης5

Ιστορία Δημοσίευσης[]

Η ιστορία, όπως και προαναφέρθηκε, δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά σε μέρη στο Γαλλικό περιοδικό Pilote, το οποίο άνηκε στον Γκοσίνι και σε μερικούς αλλούς δημιουργούς κόμικς. Η πρώτη σελίδα εμφανίστηκε στο τεύχος 0, το οποίο εκδόθηκε για να προωθήσει το περιοδικό. Ολόκληρη η ιστορία δημοσιευόταν σε μέρη εώς το τεύχος 38.

Ένα βιβλίο με ολόκληρη την ιστορία δημοσιεύτηκε τον Ιούνιο του 1961 από τη Dargaud. H Ολλανδική μετάφραση εκδόθηκε το 1966 και η Αγγλική το 1969. Ακολούθησαν πολλές ακόμα γλώσσες

Ανακρίβειες[]

Λόγω του ότι είναι το πρώτο τεύχος της σειράς, έχει μερικές σημαντικές διαφορές από τα επόμενα. Πιο συγκεκριμένα:

  • Ο Πανοραμίξ φαίνεται να ζει σε μια σπηλιά έξω από το χωριό. Επίσης χρησιμοποιεί ένα μπαστούνι για να περπατάει.
  • Στη πρώτη σελίδα ο Οβελίξ κουβαλάει ένα τσεκούρι, το οποίο δε θα ξαναϊδωθεί.
    • Επίσης, σε αυτό το τεύχος ο Οβελίξ είναι μόνο ένας δευτερεύων χαρακτήρας, και δε γίνεται κύριος μέχρι το επόμενο.
  • Η παρασκευή του Ζωμού προκαλεί γιορτή μόνο σε αυτό το τεύχος.
  • Ο Αυτοματίξ δεν μοιάζει καθόλου με τις επόμενές του εμφανίσεις.
  • Ο Κακοφωνίξ κάθεται μαζί με τους άλλους Γαλάτες στο παραδοσιακό τσιμπούσι του χωριού.
  • Ο Καίσαρας έχει διαφορετική εμφάνιση στον πρόλογο του τεύχους. από αυτή που έχει στην υπόλοιπη σειρά.

Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι ο σύμβουλος του Καίους Δώρους αλλάζει στη διάρκεια του βιβλίου. Στην αρχή βλέπουμε έναν Ιούλιους Πομπώδιους, αλλά από τη πέμπτη σελίδα και μετά εμφανίζεται ο Μάρκους Σακάτιους.

Τεύχη Αστερίξ
Γκοσίνι και Ουντέρζο: Αστερίξ ο ΓαλάτηςΤο Χρυσό ΔρεπάνιΟ Αστερίξ και οι ΓότθοιΟ Αστερίξ ΜονομάχοςΟ Γύρος της ΓαλατίαςΟ Αστερίξ και η ΚλεοπάτραΟ Αγώνας των ΑρχηγώνΟ Αστερίξ στους ΒρετανούςΟ Αστερίξ και οι ΝορμανδοίΟ Αστερίξ ΛεγεωνάριοςΗ Ασπίδα της ΑρβέρνηςΟ Αστερίξ στους Ολυμπιακούς ΑγώνεςΟ Αστερίξ και η ΧύτραΟ Αστερίξ στην ΙσπανίαΗ ΔιχόνοιαΟ Αστερίξ στους ΕλβετούςΗ Κατοικία των ΘεώνΟι Δάφνες του ΚαίσαραΟ ΜάντηςΟ Αστερίξ στη ΚορσικήΤο Δώρο του ΚαίσαραΤο Μεγάλο ΤαξίδιΟι 12 Άθλοι του ΑστερίξΟβελίξ και ΣίαΟ Αστερίξ στους ΒέλγουςΟ Αστερίξ και η Επιστροφή των ΓαλατώνΤα Γενέθλια των Αστερίξ και Οβελίξ - Η Χρυσή Βίβλος
Μόνο Ουντέρζο: Η Μεγάλη ΤάφροςΗ Οδύσσεια του ΑστερίξΟ Γιός του ΑστερίξΟ Αστερίξ και η ΧαλαλίμαΡόδο και ΞίφοςΗ Γαλέρα του ΟβελίξΟ Αστερίξ και η ΛατραβιάταΚαι ο Ουρανός Έπεσε στο Κεφάλι τους
Τζιν-Γβες Φέρρι και Ντίντιερ Κόνραντ Ο Αστερίξ στους ΠίκτουςΟ Πάπυρος του ΚαίσαραΟ Αστερίξ και ο ΥπεριταλικόςΗ Κόρη του Βερσινζετορίξ
Advertisement